21. november 2018
Het zelfherstellend vermogen van het lichaam is afhankelijk van 6 domeinen: slaap, stress, voeding, immuunsysteem, ademhaling en bewegen. Hoe meer verstoring in één van deze domeinen, hoe slechter het herstel van het lichaam, hoe meer kans op klachten.
20. augustus 2018
De Nederlandse norm gezond bewegen, een half uur matig intensieve lichaamsbeweging per dag, is uitgebreid met 2x per week spierversterkende- en balans oefeningen. Lees verder waarom dit zo belangrijk is.
09. juli 2018
Water is van levensbelang, we kunnen langer zonder eten dan zonder water! Ons lichaam bestaat voor 75% uit water. Bij gebrek aan water is er geen balans en kan het lichaam niet goed functioneren.
25. juni 2018
Uit de krant: 'Zeker de helft van de patiënten in de spreekkamer heeft meer baat bij leefstijladvies dan bij medicatie." 'Huisarts weet te weinig van voeding." Aldus Tamara Weijer, Arts, voorzitter vereniging Arts en Voeding. Ruim 50% van de aandoeningen is leefstijl gerelateerd. Leefstijlgeneeskunde leent zich perfect voor chronische klachten zoals diabetes, hoge bloeddruk, cholesterol maar ook maag/darmklachten, hoofdpijn, eczeem en allergie.
30. november 2017
'dat beneemt mijn adem’ , ‘een lange adem hebben’, ‘buiten adem zijn’, ‘op adem komen’ , deze uitdrukkingen laten zien dat de adem iets vertelt over onszelf en onze manier van leven. Ademtraining is zelfmanagement. Nieuwsgierig hoe het met jou ademhaling gesteld is? Lees verder….
27. september 2017
Gezonde voeding en vitaliteit: geen diëten en geen calorieën tellen maar leren wat de bouwstoffen van goed en gezond eten zijn en wat ons lichaam nodig heeft. Dat is waar het om draait! Het gaat bij voeding om de kwaliteit en niet om de kwantiteit! Nieuwsgierig of uw voedingspatroon beter kan?